Testy na Prawo Jazdy - Oficjalne pytania z Państwowego Egzaminu na Prawo Jazdy

Tylko na PrawkoTesty.pl AUTENTYCZNE i AKTUALNE pytania z państwowego egzaminu na prawo jazdy.

To miejsce tworzone dla kursantów

Flaga Europy z polską w środku

OFICJALNE pytania

To baza pytań prosto z państwowych egzaminów teoretycznych. Znajdziesz tutaj tylko pytania, które FAKTYCZNIE wystąpią podczas testów na prawo jazdy

Godło polski

SPRAWDZONE odpowiedzi

Pytania pochodzą z zasobów Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa. Korzystanie z naszej bazy danych daje stuprocentową pewność, że odpowiedź jest prawidłowa.

Zielone odhaczenie

AKTUALNA baza pytań

Pytania zawarte w naszej bazie są aktualne i z pewnością spotkasz się z nimi na egzaminie teoretycznym.

Pytanie #1015

Czy w przedstawionej sytuacji jesteś ostrzegany o zbliżaniu się do stromego podjazdu?

Tylko tutaj można znaleźć bogata bazę danych pytań na prawo jazdy, która na bieżąco jest aktualizowana. Z naszą pomocą zdanie testu staje się banalnie łatwe. Pytania pochodzą z oficjalnych egzaminów państwowych, tak więc możecie mieć pewność, że pytania powtórzą się na waszym egzaminie. Każde pytanie opatrzone jest komentarzem z podaniem podstaw prawnych.

Jak wygląda egzamin teoretyczny na prawo jazdy

Przed przystąpieniem do egzaminu należy upewnić się, że mamy przy sobie dokument tożsamości ze zdjęciem. Może to być: dowód osobisty, paszport lub karta pobytu. Bez potwierdzenia naszej tożsamości nie będziemy mogli przystąpić do testu.

Egzamin teoretyczny odbywa się w Wojewódzkich Ośrodkach Ruchu Drogowego. Każda z osób w nim uczestniczących otrzymuje do dyspozycji komputer i zestaw 32 indywidualnych pytań do rozwiązania podzielonych na dwie części.

Połowa komputeraPytania z wiedzy podstawowej

Na odpowiedź na każde z 20 pytań z wiedzy podstawowej egzaminowany ma 35 sekund - 20 sekund na zapoznanie się z treścią pytania i kolejne 15 sekund na udzielenie odpowiedzi. Pytania są tak sformułowane, aby odpowiedzieć na nie TAK lub NIE.

Pytania z wiedzy specjalistycznej

W tej części znajduje się 12 pytań. Udzielenie odpowiedzi na pytania z tej części testu polega na wybraniu jednej z trzech możliwości A, B lub C. Egzaminowany ma 50 sekund na zapoznanie się z pytaniem i udzielenie na nie odpowiedzi.

Każde pytanie punktowane jest w zależności od wpływu na bezpieczeństwo w ruchu drogowym (1, 2 lub 3 punkty). Aby pozytywnie zdać test należy uzyskać 68 z 74 możliwych punktów. Podczas trwania egzaminu na prawo jazdy nie można wracać do poprzednich pytań ani ponownie odtworzyć filmów. Czas przewidziany na formę teoretyczną egzaminu to 25 minut.

Nowy rok - nowe pytania!

Ołówek zakreślający rok 2024Pytania na egzamin teoretyczny na prawo jazdy ulegają wciąż modyfikacji. Ministerialna baza wciąż się rozrasta. Także w 2024 roku spodziewane jest wprowadzenie kolejnej transzy pytań. Dokładamy wszelkich starań, aby na naszej stronie baza pytań na egzamin teoretyczny była kompletna i aktualna.

 

 

(4.8/5), głosów: 24
Ocena strony
Piktogram

Czy skutery i quady od Kymco są wartym rozważenia wyborem?

Redaktor
Skutery i quady to pojazdy, które cieszą się coraz większą popularnością. Nic dziwnego, w końcu zarówno jedne, jak i drugie stanowią wygodny środek transportu, zwłaszcza dla osób młodych. Poniżej przyjrzymy się bliżej marce Kymco oraz oferowanym przez nią skuterom i quadom.
Piktogram

Nowy taryfikator mandatów 2024

Redaktor
W obliczu nieustających zmian na drogach Polski, rok 2024 przynosi ze sobą znaczące aktualizacje w taryfikatorze mandatów i punktów karnych. Te świeże regulacje, wprowadzone w odpowiedzi na wzrastającą liczbę wypadków i naruszeń przepisów drogowych, mają za zadanie wzmocnić bezpieczeństwo na drogach, poprzez zaostrzenie kar dla naruszających zasady. Odnosząc się do szerokiego spektrum wykroczeń – od przekroczenia prędkości, przez nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu, po jazdę pod wpływem alkoholu – nowe przepisy kładą silny nacisk na odpowiedzialność i świadomość prawną kierowców. Zmiany te są krokiem naprzód ku osiągnięciu większej dyscypliny wśród uczestników ruchu drogowego, z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa wszystkim korzystającym z polskich dróg.
Piktogram

Najczęściej popełnianie błędy na egzaminie praktycznym na prawo jazdy

Redaktor
Egzamin praktyczny na prawo jazdy jest znaczącym wydarzeniem, ostatecznym testem, który decyduje o zdolnościach przyszłego kierowcy do bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym. To moment pełen emocji, od napięcia po nadzieję na sukces. Niemniej jednak, egzamin ten potrafi być prawdziwym wyzwaniem, często ze względu na stres i presję, które mogą prowadzić do błędów. Błędy te mogą wydawać się drobnymi nieuwagami, ale mają potencjalnie poważne konsekwencje, mogąc przekreślić szanse na zdobycie upragnionego dokumentu. W naszym artykule skupimy się na analizie najczęściej popełnianych błędów podczas egzaminu praktycznego, podając praktyczne porady, jak ich unikać. Naszym celem jest nie tylko przybliżenie potencjalnych pułapek, ale również podkreślenie znaczenia przygotowania, spokoju i koncentracji, które są kluczowe dla osiągnięcia pozytywnego wyniku oraz by zdać egzamin.
Piktogram

Rodzaje parkowania na egzaminie na prawo jazdy

Redaktor
Egzamin na prawo jazdy kat. B to nie tylko sprawdzian umiejętności prowadzenia pojazdu w ruchu miejskim, ale również test zdolności do bezpiecznego i zgodnego z przepisami parkowania. Wśród zadań egzaminacyjnych, kandydaci muszą wykazać się znajomością i umiejętnością wykonania różnych manewrów parkowania. Sukces praktycznego egzaminu zależy od wielu czynników, w tym od umiejętności parkowania. Zrozumienie i opanowanie tych technik jest kluczowe nie tylko dla zdania egzaminu, ale również dla codziennego, bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym.
Piktogram

Benzyna kontra diesel — na który rodzaj silnika warto się zdecydować?

Redaktor
Wybierając między silnikiem diesla a benzynowym, stajemy przed decyzją, która ma dalekosiężne konsekwencje zarówno dla naszego portfela, jak i stylu jazdy. Współczesne silniki benzynowe i diesla oferują zaawansowane technologie, takie jak filtry cząstek stałych czy systemy zmniejszające emisję spalin, co sprawia, że różnice między nimi stają się coraz mniej oczywiste. Jednakże podstawowe charakterystyki, takie jak zużycie paliwa, koszty eksploatacji, a także wpływ na środowisko, nadal różnią te dwa rodzaje silników. Silniki diesla, znane z mniejszego zużycia oleju napędowego i wyższej efektywności na długich trasach, konkurują z jednostkami benzynowymi, które oferują lepszą responsywność i są mniej skomplikowane w budowie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej obu typom silników, aby pomóc Ci dokonać najlepszego wyboru.